UPM Vuosikertomus 2020

TÄMÄ ON UPM Metsäteollisuuden edelläkävijänä tarjoamme uusiutuvia tuotteita lukuisiin käyttötarkoituksiin. Investoimme kestävään

JOHTAVA YHTIÖ VASTUULLISUUDESSA Johdonmukainen vastuullisuustoimintamme on saanut paljon ulkopuolista tunnustusta. UN Global Compact LEAD: YK:n nimeämä Global Compact LEAD -yhtiö tunnustuksena vah vasta sitoutumisesta maailmanluokan yritysvastuuseen. Yksi maailman 41:stä LEADiin kutsutusta yhtiöstä ja foorumin ainoa metsäteollisuusyhtiö ja ensimmäinen suomalaisjäsen. Dow Jones Sustainability Index: Metsä- ja paperiteollisuussektorin paras yritys Dow Jone sin globaalissa ja eurooppalaisessa kestävän kehityksen indekseissä (DJSI) vuosiksi 2020–2021. MSCI ESG -listaus: Korkein mahdollinen eli AAA-luokka MSCI:n ESG-arvioinnissa. Luokitus perustuu teollisuuskohtaisiin ESG-riskeihin ja yritysten kykyyn hallita niitä kilpailijoihin verrattuna. CDP-ohjelmat: AAA-luokka yhtenä kymmenestä yrityksestä maailmassa yhtiön merkittävistä toimista ilmastoriskien vähentämiseksi, metsäkadon estämiseksi sekä vastuullisen vedenkäytön edistämiseksi. Corporate Knights: 22. sija maailman sadan vastuullisimman yrityksen listauksessa ja listan paras paperi- ja metsätuotekategorian yritys. Science Based Targets -aloite (SBTi): Saimme hyväksynnän 2030-vastuullisuustavoitteellem me vähentää hiilidioksidipäästöjä 65 % (scope 1 ja 2). Hyväksyntä vahvistaa, että tavoite vastaa Pariisin ilmastosopimusta, jolla pyritään rajoittamaan ilmaston lämpeneminen 1,5 asteeseen. EcoVadis: Korkein mahdollinen Platinum-taso vastuullisuusarvioinnissa. Bloomberg Gender-Equality Index (GEI): Yksi 380 yhtiöstä globaalisti ja yksi harvoista suomalaisyrityksistä tässä indeksissä. Bloombergin GEI-indeksi listaa yhtiöt, jotka ovat sitoutuneet raportoimaan avoimesti sukupuolikysymyksistä ja edistämään naisten tasa-arvoa.

kasvuun ja innovoimme fossiilisista raaka-aineista riippumatonta tulevaisuutta. Vastuullisuus on kaiken toimintamme ytimessä.

LIIKEVAIHTO 2020 8,6 MILJARDIA EUROA

LIIKEVAIHTO MARKKINA ALUEITTAIN

63 % Eurooppa 20 % Aasia

12 % Pohjois-Amerikka