UPM Vuosikertomus 2022

TALOUDELLISET TIEDOT 2022

MITÄ MAAILMA TARVITSEE Elintason noustessa ja väestön ikääntyessä kasvava, kaupungistunut keskiluokka kuluttaa enemmän ja pidempään. Samalla maailma on edelleen hyvin riippuvainen ilmastonmuutosta aiheuttavista fossiilisista raaka-aineista ja energialähteistä. Kuluttajat, yritykset ja lainsäätäjät etsivät ratkaisuja, jotka mahdollistavat vastuullisemman modernin elämäntavan. Ratkaisumme vastaavat näihin megatrendien aiheuttamiin haasteisiin nyt ja tulevaisuudessa.

RATKAISUMME: KORVAAMME FOSSIILISIA MATERIAALEJA • Materiaaleja erilaisiin kuluttajatuotteisiin, kuten tekstiileihin, muovipulloihin, pakkauksiin, kosmetiikkaan ja lääketeollisuuden tuotteisiin • Fossiilipohjaisten muovien korvaaminen Asiakkaat ja kuluttajat tarvitsevat fossiilipohjai sille tuotteille vaihtoehtoja, jotka mahdollistavat vastuullisemmat valinnat. Uudenlaisilla ratkai suilla yhteiskunta voi siirtyä käyttämään uusiu tuvia raaka-aineita ja energiaa sekä vähentää riippuvuutta fossiilitaloudesta. TULEVAISUUDEN INNOVATIIVISET TUOTTEET

MIKSI VÄHÄHIILINEN TALOUS? Maailman väkiluku on nyt yli kolme kertaa suurempi kuin 1900-luvun puolivälissä. Väestön, talouksien ja elintason kasvaessa myös kasvihuonekaasupäästöjen kumulatiivinen määrä kasvaa. Ilmaston lämpenemisen rajoittaminen 1,5 asteeseen edellyttää nopeaa siirtymistä vähähiiliseen talouteen. 8 mrd. 4-6 Vähähiiliseen talouteen

Maailman väkiluku marraskuussa 2022

• Uusiutuvat rakennusmateriaalit • Hiiltä varastoivat rakennukset

siirtymiseen tarvittavat globaalit investoinnit, bilj. dollaria vuodessa

KESTÄVÄ ELÄMÄNTAPA Terveys ja hyvinvointi ovat riippuvaisia turvallisista hygieniatuotteista arkikäytössä ja terveydenhuollossa. Vastuullisesti tuotettuja pakkauksia ja luotettavaa tietoa tarvitaan joka päivä.

RATKAISUMME: VÄHÄPÄÄSTÖINEN ENERGIA JA POLTTOAINEET • Hiilidioksidivapaa sähkö • Uusiutuva energia • Luotettava ja säädettävä energia • Vähäpäästöinen liikenne kaikista kasvihuonekaasupäästöistä on yli 70 %. Vähähiiliseen talouteen siirtyminen edellyttää, että energianlähteet ovat fossiilivapaita mahdollisimman nopeasti. SIIRTYMINEN UUSIIN ENERGIAMUOTOIHIN Maailmanlaajuisen energiasektorin osuus

RATKAISUMME: VASTUULLISIA TUOTTEITA PÄIVITTÄISIIN TARPEISIIN

UPM VUOSIKERTOMUS 2022