UPM Vuosikertomus 2022

TALOUDELLISET TIEDOT 2022

TÄMÄ ON UPM Biomateriaalien edelläkävijänä tarjoamme uusiutuvia vaihtoehtoja fossiilipohjaisille materiaaleille jokapäiväiseen käyttöön. Tuotteemme auttavat asiakkaitamme ja kuluttajia tekemään vastuullisempia valintoja. Investoimme kestävään kasvuun ja luomme fossiilisista raaka-aineista riippumatonta tulevaisuutta. Vastuullisuus on kaiken toimintamme ytimessä.

UPM ENERGY UPM Energy tuottaa kustannuskilpailukykyistä, hiilidioksidivapaata sähköä. Tarjontaan kuuluu myös fyysisen sähkön kauppa, toiminta sähkön johdan naismarkkinoilla sekä teollisten sähkön kuluttajien ja tuottajien palvelut. UPM RAFLATAC UPM Raflatac tarjoaa korkealaatuisia itseliimautuvia paperi- ja filmituotteita, mukaan lukien tarramateriaalit etiketöintiin, graafiseen markkinointiin ja viestintään sekä irrotettavat itseliimautuvat tuotteet. UPM FIBRES UPM Fibres muodostuu sellu- ja sahaliiketoiminnoista. UPM Pulp tarjoaa monipuolisen selluvalikoiman erilaisiin käyttökohteisiin, kuten pehmo- ja erikoispapereihin, graafisiin papereihin ja pakkauskartonkiin. UPM Timber tarjoaa sertifioitua sahatavaraa mm. rakentamiseen, huonekaluihin sekä pakkaus- ja puusepänteollisuuteen. LIIKETOIMINTA-ALUEEMME

MUU TOIMINTA UPM METSÄ

UPM SPECIALTY PAPERS UPM Specialty Papers tarjoaa tarra- ja pakkausmateriaaleja sekä toimis topapereita ja graafisia papereita etiketöintiin, kaupalliseen silikonointiin, pakkauksiin, toimistokäyttöön ja painatukseen.

UPM Metsä turvaa kilpailukykyisen puun ja metsäbiomassan saannin yhtiön liiketoiminnoille ja hoitaa yhtiön omia ja yksityisomistuksessa olevia metsiä Pohjois-Euroopassa. UPM tarjoaa myös puukauppa- ja metsäpalveluja metsänomistajille ja metsäsijoittajille. UPM BIOREFINING – UPM BIOFUELS UPM Biofuels tuottaa kaikkiin dieselmoottoreihin soveltuvaa puupohjaista uusiutuvaa dieseliä sekä naftaa, jota voidaan käyttää bensiinin biokomponenttina tai korvaamaan fossiilisia raaka-aineita petrokemianteollisuudessa. UPM BIOREFINING – UPM BIOCHEMICALS UPM Biochemicals tarjoaa puupohjaisia uusiutuvia biokemikaaleja korvaamaan fossiilipohjaisia raaka-aineita erilaisissa sovelluksissa kuten tekstiileissä, PET-pulloissa, pakkauksissa, kosmetiikassa, lääkkeissä, pesuaineissa, kumeissa ja hartseissa.

UPM COMMUNICATION PAPERS UPM Communication Papers tarjoaa laajan valikoiman graafisia papereita mainontaan, sanoma- ja aikakauslehtiin sekä koti- ja toimistokäyttöön.

UPM BIOREFINING – UPM BIOMEDICALS UPM Biomedicals kehittää ja tarjoaa puupohjaisia biolääketieteen tuotteita haavanhoitoon, soluterapiaan, kudosviljelyyn ja 3D-solukasvatukseen. Laa dukkaiden tuotteiden pääraaka-aine on koivusta saatava nanoselluloosa.

UPM PLYWOOD UPM Plywood tarjoaa korkealaatuisia WISA®-vaneri- ja viilutuotteita ra kentamiseen, ajoneuvojen lattioihin, LNG-laivanrakentamiseen, parketinval mistukseen sekä muihin teollisiin sovelluksiin.

UPM BIOREFINING – UPM BIOCOMPOSITES UPM Biocomposites tarjoaa uusiutuvista kuiduista ja polymeereistä valmistet tua fossiilipohjaisia muoveja korvaavaa UPM Formi-komposiittimateriaalia sekä kierrätetyistä kuluttajien ja teollisuuden sivuvirroista valmistettuja UPM ProFi-komposiittiterassimateriaaleja.

55 tuotantolaitosta​

10 500 asiakasta

Puupohjaisia raaka-aineita

UUSIUTUVIA JA KIERRÄTETTÄVIÄ TUOTTEITA:

LIIKETOIMINNOT:​

UPM FIBRES