UPM vuosikertomus 2017

Sidosryhmät

Hallinnointi

Tilinpäätös

Biometsäteollisuuden edelläkävijänä rakennamme kestävää, innovaatiovetoista ja kiinnostavaa tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella. Tarjoamme kestäviä ja turvallisia ratkaisuja kasvavaan maailmanlaajuiseen kuluttajakysyntään. Tuotteemme valmistetaan uusiutuvista ja biohajoavista raaka-aineista ja ne ovat kierrätettäviä. Biofore Company

Liikevaihto 2017 10 010 miljoonaa euroa

UPM PAPER ENA

UPM PLYWOOD

MUU TOIMINTA

UPM Biorefining muodostuu sellu-, saha- ja biopolttoaineliiketoiminnoista. UPM Pulp tarjoaa monipuolisen, kestävästi tuotetun selluvalikoiman erilaisiin käyttökohteisiin kuten pehmo- ja erikoispapereihin, graafisiin papereihin ja pakkauskartonkiin. UPM Timber tarjoaa sertifioitua sahatavaraa mm. raken- tamiseen, huonekaluihin ja puusepänteolli- suuteen. UPM Biofuels tuottaa kaikkiin diesel­ moottoreihin soveltuvaa puupohjaista uusiu- tuvaa dieseliä sekä uusiutuvaa naftaa, jota voidaan käyttää bensiinin biokomponenttina tai korvaamaan fossiilisia raaka-aineita biomuoveissa.

UPM Energy tuottaa arvoa kustannuskilpailukykyisessä, vähäpäästöisessä energian­ tuotannossa, fyysisen sähkön kaupassa ja sähkön johdan­ naismarkkinoilla sekä teollisten sähkön kuluttajien optimointi­ palveluilla.

UPM Raflatac valmistaa tarra­ laminaattia tuote- ja informaa­ tioetiketöintiin mm. elintarvike-, juoma-, hygienia- ja lääke­ teollisuudessa sekä vähittäis­ kaupassa.

UPM Paper ENA tarjoaa laajan valikoiman graafisia papereita mainontaan, sanoma- ja aikakauslehtiin sekä koti- ja toimistokäyttöön.

UPM Plywood tarjoaa vaneri- ja viilutuotteita pääasiassa rakentamiseen, ajoneuvojen lattioihin ja LNG-laivan­ rakentamiseen sekä muuhun teollisuustuotantoon.

Puunhankinta ja metsätalous vastaa kilpailukykyisen puun hankinnasta UPM:n liiketoimin­ noille sekä hallinnoi UPM:n omia ja yksityismetsiä Pohjois-Euroo­ passa. Lisäksi UPM tarjoaa puukauppa- ja metsäpalveluita metsänomistajille ja metsäsijoitta­ jille. Muuhun toimintaan kuuluvat myös UPM Biochemicals- ja UPM Biocomposites -liiketoiminta­ yksiköt.

UPM Specialty Papers tuottaa tarramateriaaleja, toimisto­ papereita sekä joustopakkaus­ materiaaleja etiketöintiin, pakkaamiseen, kääreisiin ja painatukseen.

TOIMISTO- PAPERIT 4%

SELLU 3%