UPM vuosikertomus 2018

Sisällys

UPM LYHYESTI 4 UPM lyhyesti: UPM Biofore – Beyond Fossils 6 Vuosi 2018 lyhyesti 8 Toimitusjohtajan katsaus vuoteen 2018 STRATEGIA 10 Fossiilisesta biotalouteen 14 UPM:n strategia – Aiming higher 16 UPM tähtää korkeammalle tuloksissa 17 UPM sijoituskohteena 18 Kasvun keihäänkärjet 20 Innovaatiot kasvuun ja kilpailukykyyn 24 Arvoa vastuullisuudesta

Varsinainen yhtiökokous

26 Biofore-strategia ohjaa toimintaa – 2030-vastuullisuustavoitteet 28 Megatrendit lisäävät uusiutuvien ja vastuullisten ratkaisujen kysyntää 30 Riskit ja mahdollisuudet

UPM-Kymmene Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidetään torstaina 4.4.2019 klo 14.00 Helsingin Messukeskuksessa, osoite Messuaukio 1, 00520 Helsinki. Tarkemmat ilmoittautumisohjeet ovat yhtiökokouskutsussa ja yhtiön verkkosivuilla www.upm.com/fi/yhtiokokous2019.

LIIKETOIMINNOT 32 UPM Biorefining

36 UPM Energy 38 UPM Raflatac 40 UPM Specialty Papers 42 UPM Communication Papers 44 UPM Plywood 46 Strategiset toimenpiteet tulevaisuuden kasvuun

Osinko

Hallitus on päättänyt esittää varsinaiselle yhtiökokoukselle, että vuodelta 2018 maksetaan osinkoa 1,30 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan osakkaalle, joka osingonmaksun täsmäytyspäivänä 8.4.2019 on merkitty Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään yhtiön osakasluetteloon. Hallitus esittää, että osinko maksetaan 17.4.2019. Taloudelliset tiedotteet vuonna 2019