UPM Vuosikertomus 2019

UPM BIOREFINING UPM Biorefining muodostuu sellu-, saha- ja biopolttoaineliike- toiminnoista. UPM Pulp tarjoaa monipuolisen, vastuullisesti tuotetun selluvalikoiman erilaisiin käyttökohteisiin, kuten pehmo- ja erikois­ papereihin, graafisiin papereihin ja pakkauskartonkiin. UPM Timber tarjoaa sertifioitua sahatavaraa mm. rakentamiseen, huonekaluihin ja puusepänteollisuuteen. UPM Biofuels tuottaa kaikkiin diesel­ moottoreihin soveltuvaa puupohjaista uusiutuvaa dieseliä sekä naftaa, jota voidaan käyttää bensiinin biokomponenttina tai korvaamaan fossiilisia raaka-aineita petrokemianteollisuudessa. UPM ENERGY UPM Energy tuottaa arvoa kustannuskilpailukykyisessä, hiilidioksidi- vapaassa energiantuotannossa, fyysisen sähkön kaupassa, sähkön johdannaismarkkinoilla ja teollisten sähkön kuluttajien optimointi­ palveluilla. UPM RAFLATAC UPM Raflatac tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia tarramateriaaleja brändäämiseen ja myynninedistämiseen, tuote- ja informaatioetiketöintiin mm. elintarvike-, juoma-, hygienia- ja lääke- teollisuudessa sekä vähittäiskaupassa. UPM SPECIALTY PAPERS UPM Specialty Papers tarjoaa tarramateriaaleja, tarran tausta- ja joustopakkauspapereita sekä toimistopapereita ja graafisia papereita etiketöintiin, kaupalliseen silikonointiin, pakkauksiin, toimistokäyttöön ja painatukseen. UPM COMMUNICATION PAPERS UPM Communication Papers tarjoaa laajan valikoiman graafisia papereita mainontaan, sanoma- ja aikakauslehtiin sekä koti- ja toimistokäyttöön. UPM PLYWOOD UPM Plywood tarjoaa korkealaatuisia WISA ® -vaneri- ja viilutuotteita rakentamiseen, ajoneuvojen lattioihin, LNG-laivanrakentamiseen, parketinvalmistukseen sekä muihin teollisuussovelluksiin. MUU TOIMINTA UPM Metsä vastaa kilpailukykyisen puun hankinnasta yhtiön liike­ toiminnoille sekä hallinnoi yhtiön omia ja yksityismetsiä Pohjois- Euroopassa. Lisäksi UPM tarjoaa puukauppa- ja metsäpalveluita metsänomistajille ja metsäsijoittajille. Muuhun toimintaan kuuluvat myös UPM Biochemicals-, UPM Biomedicals- ja UPM Biocomposites -liiketoimintayksiköt.

BIOFORE COMPANY

Olemme biometsäteollisuuden edelläkävijä ja rakennamme kestävää ja kiinnostavaa tulevaisuutta tarjoamalla innovatiivisia vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin. Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja kasvavaan maailmanlaajuiseen kuluttajakysyntään kuudella liiketoiminta-alueella. Henkilöstömme osaaminen, terve arvopohja ja halu pyrkiä parempaan tekevät meistä ainutlaatuisia.

Liikevaihto 2019 10 238 miljoonaa euroa

Vertailukelpoinen liikevoitto 2019 1 404 miljoonaa euroa

Sijoitettu pääoma 31.12.2019 11 474 miljoonaa euroa

Muu toiminta 2 % UPM Plywood 4 % UPM Biorefining 24 % UPM Specialty Papers 12 % UPM Raflatac 14 % UPM Energy 4 %