UPM Vuosikertomus 2019

UPM muuttuvassa maailmassa

2030

Kestävät ja turvalliset ratkaisut maailmanlaajuiseen kuluttajakysyntään

2020

TARVE VASTUULLISILLE VAIHTO- EHDOILLE Innovaatiomme luovat arvoa ja liiketoimintamahdollisuuksia

Ilmastoteot

Innovaatiot

Vastuulliset toiminnot ja arvoketju

TULEVAISUUDEN VAIHTOEHTOJA FOSSIILISEN TALOUDEN RATKAISUIHIN

Kiertotalous

Huippu- suorituksiin yltävä henkilöstö

biotaloudessa. Tarjoamme uusiutuvia ja kierrätettäviä vaihtoehtoja korvaamaan uusiutumattomia materiaaleja.

Kestävä metsänhoito

miseen. Uusiutuvat ja kierrätettävät tuot- teet ja niihin perustuvat innovaatiot ovat olennainen osa kestävää biotaloutta, tänään ja tulevaisuudessa.

vaa yhteiskunnalle puhtaan energian riittä- vän saatavuuden. Metsät ovat tärkeässä asemassa ilmas- tonmuutoksen hillitsemisessä. Kestävällä metsänhoidolla varmistetaan, että metsät sopeutuvat ilmastonmuuttumiseen. Uusiu- tuva puu ja kierrätettävät tuotteet vähentä- vät maailman riippuvuutta fossiilisista ja muista uusiutumattomista raaka-aineista.

min ilmastonmuutokseen ja on pitkällä ai- kavälillä tehokkaampi hiilinielu. Kestävä metsänhoito turvaa luonnon monimuotoi- suuden, vesistöjen tilan ja metsien ihmisil- le tarjoamat hyödyt. Metsänhoito edellyttää myös investoin- teja ja jatkuvaa kehittämistä, joiden avulla pidetään huoli metsien taloudellisesta arvosta ja puun saatavuudesta. Hyödyt jakautuvat laajasti, mikä ehkäisee myös alueellista eriarvoistumista. Tämä on kestävän biotalouden perusta.

ten kuluttajavalintojen ja lisääntyvän sääntelyn seurauksena vastuullisesti tuotettujen uusiutuvien materiaalien ja tuotteiden kysyntä kasvaa.

Tarvitsemme kestäviä vaihtoehtoja Väestönkasvu, kaupungistuminen ja kas- vava elintaso erityisesti Aasian kehittyvil- lä markkinoilla luovat uutta kuluttajaky- syntää pitkälle tulevaisuuteen. Väestöra- kenteen muutos tuo uudenlaisia tarpeita. Digitalisaatio ja verkkokauppa muuttavat kuluttajakäyttäytymistä. Päivittäisten kulutustavaroiden, pak- kausmateriaalien ja etiketöinnin tarve kasvaa. Samalla ihmiset liikkuvat ja käyt- tävät enemmän energiaa sekä investoivat asumiseen. Kaikki tämä kasvattaa tuottei- demme kysyntää. Kuluttajakysynnän kasvaessa luon- nonvarat hupenevat. Ilmastonmuutoksen hillitseminen ja muut ympäristöhaasteet edellyttävät kestäviä valintoja. Vastuullis-

Kilpailuetua vastuullisesta toiminnasta ja kiertotaloudesta Kiertotalous sekä resurssitehokkuus tarjo- avat ratkaisuja ilmastonmuutokseen ja luon- nonvarojen niukkuuteen. Monet kohtaamis- tamme ympäristöhaasteista voitaisiin rat- kaista joko kokonaan tai osittain, jos materi- aalien ja tuotteiden kierrätystä ja niiden käy- tön tehokkuutta parannettaisiinmerkittä- västi. Paperin ja kartongin valmistuksessa käytetyistä puukuidusta kierrätetäänmaail- manlaajuisesti noin 60 %. Esimerkiksi muo- vista kerätään kierrätykseen vain noin 18 % ja elektroniikkajätteestä 20 %. Vastuullinen liiketoimintatapa ja tuote- suunnittelu kattavat tuotteen koko arvoket- jun raaka-aineiden hankinnasta lopputuot- teisiin ja niiden kierrättämiseen tai hävittä-

Käytämme ja uudelleen käytämme resurssejamme tehokkaasti ja varmistamme liiketoiminnan vastuullisuuden koko arvoketjussa

Tarjoamme kestäviä ja turvallisia ratkaisuja ja innovoimme tulevai­ suuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin