UPM Vuosikertomus 2019

MERKITYS

TAVOITE

TOIMINTATAPAMME

•Erinomaiset tulokset lisäävät arvoa ja vähentävät liiketoimintaympäristöön liittyviä riskejä •Erinomaiset tulokset mahdollistavat investoinnit kasvuun, innovaatioihin ja vastuullisuuteen •Globaalit kuluttajamega­ trendit luovat merkittäviä kasvumahdollisuuksia UPM:n tuotteiden markkinoilla •UPM:llä on ainutlaatuinen

•Jatkuva parantaminen •Huipputulokset jokaisessa liiketoiminnossa

•Liiketoimintamalli, jossa on erilliset liiketoiminta-alueet •Huipputuloksiin yltävä henkilöstö •Kaupalliset strategiat •Kustannustehokkuus •Tuotantolaitosten ja pääoman tehokas käyttö

TULOKSET

•Tuloskasvu •Houkutteleva tuotto

•Kasvun painopisteet:

korkean arvon kuitutuotteet, erikoispakkausmateriaalit ja molekulaariset biotuotteet •Selkeät tuottotavoitteet •Kohdennetut kasvuhankkeet

UPM:N STRATEGIA –

asema päästä uusille laajoille markkinoille tarjoamalla fossiilisia materiaaleja korvaavia kestäviä ratkaisuja

ja merkittävät uudistus­ hankkeet tuloskasvuun

KASVU

•Haluttu työnantaja

BEYOND FOSSILS Luomme arvoa tarttumalla biotalouden rajattomiin mahdollisuuksiin Portfoliomme koostuu liiketoiminnoista, joilla on vahvat pitkän aikavälin kasvunäkymät ja korkea kynnys tulla markkinoille Strategiamme neljä kulmakiveä ovat tulokset, kasvu, innovaatiot ja vastuullisuus

•Liiketoimintojen tulokset ja konsernin sisäiset synergiat edistävät arvonluontia •Tehokas pääoman kohdentaminen ja oikein valitut liiketoiminnot edistävät pitkän aikavälin arvonluontia edelleen •Laaja ja kasvava globaali kuluttajakysyntä vastuullisille ja turvallisille ratkaisuille •Vastuulliset toiminnot ja arvoketju vähentävät kuluttajien valintoihin ja sääntelyyn liittyviä riskejä ja avaavat mahdollisuuksia •Fossiilisten materiaalien korvaaminen vastuullisilla vaihtoehdoilla tarjoaa merkittäviä arvonluonti­ mahdollisuuksia •Tuotteiden, palvelujen ja prosessien kehittäminen on tärkeää resurssi­ tehokkuudelle, kestävälle kehitykselle ja kilpailukyvylle

•Kasvun vauhdittaminen •Kilpailukyvyn lisääminen

•Uudet liiketoiminnat, tuotteet ja teknologiat

painopisteenä biotalous •Tuotteiden, palveluiden ja prosessien kehittäminen •Kyvykkyyksien kehittäminen •Laaja yhteistyöverkosto

INNOVAATIOT

•Ratkaisuja globaaleihin haasteisiin ja arvoa yhtiön sidosryhmille •Kilpailuetu

•Vaatimustenmukaisuus •Vastuulliset toiminnot ja arvoketju •Arvopohjainen johtaminen •Uusiutuvat, kierrätettävät ja turvalliset tuotteet

•Erinomainen pitkän

•Liiketoiminnat, joilla on vahvat pitkän aikavälin kysynnän kasvunäkymät ja korkea kynnys tulla markkinoille •Hallittu ja tehokas pääoman kohdentaminen ja vahva tase •Konsernietujen ja synergioiden hyödyntäminen

aikavälin tuotto osakkeen­ omistajille

PORTFOLIO