UPM Vuosikertomus 2021

TALOUDELLISET TIEDOT 2021

TAPAHTUMIA 2021

JOHTAVA YHTIÖ VASTUULLISUUDESSA

Johdonmukainen vastuullisuustoimintamme on saanut paljon ulkopuolista tunnustusta.

TAMMIKUU UPM Raflatac vahvistaa asemaansa tausta paperittomissa etikettiratkaisuissa ja rakentaa uuden tuotantolinjaston Nowa Wieśin tehtaalle Puolaan 19

TOUKOKUU UPM ilmoittaa poistavansa selittämättömät palkkaerot 7 UPM ilmoittaa myyvänsä Shottonin paperitehtaan Isossa-Britanniassa Eren Paper Ltd:lle. Tehtaan sanomalehtipaperituotanto päättyy syyskuussa 14 Winfried Schaur nimitetään UPM:n teknologia johtajaksi ja Mika Kekki UPM Plywood -liiketoiminnan johtajaksi 20 MAALISKUU UPM laskee liikkeeseen 500 miljoonan euron vihreän joukkovelkakirjalainan 15

LOKAKUU Euroopan komission kilpailuviranomainen tekee ennalta ilmoittamattoman tarkastuksen UPM:n toimitiloissa koskien sellumarkkinoilla toimivia yhtiötä 12

UN Global Compact LEAD : YK:n nimeämä Global Compact LEAD -yhtiö tunnustuksena vahvasta sitoutumisesta maailmanluokan yritysvastuuseen. Yksi maailman 37:stä LEADiin kutsutusta yhtiöstä ja foorumin ainoa metsäteollisuusyhtiö ja suomalaisjäsen. Dow Jones Sustainability Index : Metsä- ja paperiteollisuussektorin ainoa yritys Dow Jonesin globaalissa ja eurooppalaisessa kestävän kehityksen indekseissä (DJSI) vuosiksi 2021–2022. MSCI ESG -listaus : Korkein mahdollinen eli AAA-luokka MSCI:n ESG-arvioinnissa. Luokitus perustuu teollisuuskohtaisiin ESG-riskeihin ja yritysten kykyyn hallita niitä kilpailijoihin verrattuna. CDP-ohjelmat : Johtava A-luokka CDP:n metsäkategoriassa toimista kestävän metsänhoidon edistämiseksi ja A- -luokka vesikategoriassa vastuullisesta vedenkäytöstä. B-luokka (hyvä) ilmastokategoriassa toimista ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. S&P Globalin Kestävän kehityksen vuosikirja : Gold Class -maininta S&P Globalin Kestävän kehityksen vuosikirjassa 2022 yhtenä teollisuuden johtavista yrityksistä. EcoVadis : Vastuullisuusarvioinnissa korkein mahdollinen Platinum taso, johon yltää vain noin yksi prosentti kaikista yli 75 000 arvioidusta yrityksestä. Bloomberg Gender-Equality Index (GEI) : Yksi 418 yhtiöstä globaalisti ja toinen suomalaisyritys tässä indeksissä. Bloombergin GEI-indeksi listaa yhtiöt, jotka ovat sitoutuneet raportoimaan avoimesti sukupuolikysymyksistä ja edistämään naisten tasa-arvoa.

UPM aloittaa seuraavan sukupolven biopolttoainejalostamon perussuunnitteluvaiheen 28

UPM esittelee UPM BioMotion™ uusiutuvat funktionaaliset täyteaineet, jotka pienentävät merkittävästi kumi- ja muovituotteiden hiilijalanjälkeä ja painoa 14

HELMIKUU UPM allekirjoittaa The Climate Pledge -sitoumuksen 17

MARRASKUU UPM on listattu Dow Jonesin eurooppalaisessa ja globaalissa kestävän kehityksen indekseissä (DJSI) vuosiksi 2021–2022 ainoana paperi- ja metsäteollisuuden edustajana 15